среда, 16. јануар 2013.

Куста



Куста је иделан за коментарисање. Успешан је у много видова културно-уметничког живота, друштвено је ангажован, породично остварен, а опет тешко да је некоме идол. 
Чак и људи који га изузетно цене и воле, нису за њега везани на начин на који се обожаваоци везују за свог идола.
Кусту сам срео више пута у Херцег Новом. Трчао је по шеталишту Пет даница (мислим да се тако зове онај пут поред мора, који води од Игала до Мељина). Рута му је била Шквер-Мељине и назад, колико сам приметио. Физичком појавом ме је импресионирао, јер је ипак човек већ у позним педесетим, који ми је одавао утисак кафанца и боема, склоног пре вискију и томпусима, него кондиционирању. Међутим није тако баш. Сасвим здраво изгледа и у доброј је форми. 

Повод да пишем о Кусти је почетак филмског фестивала Кустендроф, на Мокрој Гори, под патронатом самог уметника. Веома занимљив фестивал, који као да је симбиозна неког српског народног сабора и филмске смотре на коју долазе само заиста уметнички остварени филмски ствараоци. Мало је то мени далеко и не знам ни како бих уопште могао и да будем део тог фестивала, али на основу текстова и клипова са јутјуба, оно што сам видео ми се веома допада. Кад бих правио свој фестивал, то би било нешто налик Кустендорфу. Али што бих то радио, када се Куста побрине да наши снови постану јава. Нама остаје само да му кажемо "Хвала профо", јер сам сигуран да нешто баш и не воли тапшање по рамену. 

Није толико пуно филмова ни снимио или глумио у њима, да се то не би могло испратити. Оно што ми се свиђа јесте, да је сваки другачији, али са његовим посебним печатом. Највише личе један на други његови рани "Доли Бел" и "Отац". Као и каснији "Црна мачка" и "Завет". Оно што је можда пропустио да каже у претходном филму, рекао је у наредном. "Перхан", "Аризона" и "Подземље" су дивни експерименти који су Емировој галаксији подарили још пар сазвежђа. 

Његови глумачки домети нису толико упечатљиви колико редитељски, али се осећа једна опуштеност и упечатљивост, као у руском филму у којем Куста глуми кртицу из редова КГБ.

Можда још већи утицај на јавност у бившој Југославији, Куста има одскоро и са својом књигом и интервјуима који се могу погледати на интернету. У њима обично коментарише збивања из историје или уобичајене дневно-политичке вести. Захвалан је као гост у сличним емисијама, јер је дескриптиван на један народан начин а не академски. 

Надам се да ће се ускоро латити опет камере и снимити пар филмова који ће остати као наслеђе српске културе.  

Хвала профо.


Нема коментара:

Постави коментар