субота, 29. децембар 2012.

Чоколада

Пишем ево ове последње записе о Швајцарској, а једна од асоцијација на Швицу је и чоколада.
Како сам управо кушао пар штангли ове посластице, да напишем коју мисао и запажање и о истој. 

Што се мене тиче, и кад би ону хришћанску "хлеб наш насушни" посматрали искључиво са физичког аспекта храњења, а не духовног, онда би то хлеб, могао да заменим и са чоколада. 

Заиста је истрпела све пробе времена и наметнула се као коначни заводник чула и врата за грех преједања. Чоколада. Чак се и њено име на разним светским језицима говори готово идентично. Мало сам гуглао и изгледа да је то једна од речи Астека која се сачувала и преко шпанаца ушла у све језике света.

Не сећам се како сам заволео чоколаду и које су биле моје прве чоколаде. Вероватно неке из тадашњих југословенских фабрика. Можда нека из Звечева или Штарка. Ко зна. Кроз маглу ми пролазе пред очима омоти некада популарних Бата и Сека чоколада. Тако се почињало. Касније дође чоколада са лешницима, и ту је био крај. Није било више понуде. Појавиле су се и неке полу-чоколада варијанте, које су биле у ствари какао блокови. Мислим да је то правио Таково из Г.Милановца, али ми се то није свиђало. 

Кад би преко неког ко је радио у иностранству, стигла чоколада из рецимо горе поменуте Швице, она се чувала ко да је од злата. Не знам само зашто. 



Сада има чоколада свих врста и укуса. Из целога Света. 
Форсирао сам у почетку када је почело са тим страним чоколадама код нас, углавном Милке. Највише их је и било, па су се наметнуле, поготово са својом великом палетом производа. Увек је ту некако била и Нестле, за класу боља, али код нас не толико популарна као Милка. 

Онда са неком оријентацијом ка здравој исхрани, почех да испробавам оне чоколаде за кување или оне са већим процентом какаоа. И тако је и остало. Заиста су ми то сада некако доминантне чоколаде. Менаж из Штарка је класика. Ону Пионирову и не готивим толико, али ок, може да прође. Међутим пре пар недеља сам купио неку која у себи садржи како криспи делове, и та ми се веома свидела. Нисам сачувао омот, па сада не могу да је пронађем која је. Могуће да је од Бамбија. 



Е баш ћу да изгуглам... чекајте.. 

не могу да пронађем... бар не преко интернета. Кад видим у продавници има да запамтим за увек. 
Фора је док се једе чоколада, наиђу се делови какаоа, али који су онако више у форми неког финог криспија. Горки су на један јако пријатан начин.

Ако вас је овај мој текстић о чоколади навео да исту што пре пробате, немојте чекати ни часа, сем уколико нисте скоро јели нешто друго. Сачекајте мало па бар једно штанглу, две, осладите своја непца. Пријатно.

---------------------
дописано 2.јануара 2013.

Пронашао сам чоколаду са какао криспијем, коју сам тражио...
Произвођач је суботички Пионир (а баш сам их мало пљуцнуо у тексту), а чоколада се зове Дајмонд. Ова што је наводим је тамна чоколада са 65 посто какаоа.


а ово је слика чоколаде...


 

Нема коментара:

Постави коментар