недеља, 24. март 2013.

Етнографски музеј




Био сам у Етнографском музеју. Лепо је. Вреди видети. Посебно су ми се свидели делови изложбеног простора, који су посвећени покућству у 19. веку.
Први и други ниво, на коме су углавном ношње и одела каква су се носила међу србима, кроз 19. век. нису ме претерано одушевили. Лепо је и вреди видети, али мода, била она од Валентина, Диора, или Долче Габане, па све до неке бака Руже, која је везла и ткала оваква одела каква су у музеју, није сфера мога интересовања.

На трећем нивоу су реплике кућа и соба. Оруђа за рад. То је веома лепо и у тој просторији сам провео много више времена него у претходне две.

Имао сам срећу па сам као дете могао делимично код бабе и деде, да осетим атмосферу старог српског домаћинства, и чак и да спавам на старинском намештају. Ови у музеју су то вема добро приказали. Просто буде човеку нека милина када гледа све то и неизоставно му дође мисао о старим добрим временима, и како је некада било боље.

Следећи од музеја који бих волео да посетим, а да раније нисам био, јесте Железнички музеј. Верујем да ћу ускоро то остварити.


1 коментар:

  1. Имају и врло занимљиве радионице:
    http://etnografskimuzej.rs/dev/rs/manakova-kuca/umetnicko-zanatske-radionice/

    ОдговориИзбриши